Практичні рекомендації педагогу, який працює з гіперактивною дитиною
Практичні рекомендації педагогу, який працює з гіперактивною дитиною
Для того, щоб допомогти дитині упоратися із труднощами в навчанні, необхідні:
1. Зміна оточення:
·Роботу з гіперактивною дитиною будуйте індивідуально. Дитина повинна завжди перебувати перед очима вчителя;оптимальне місце в класі для гіперактивної дитини – перша парта навпроти стола вчителя або в середньому ряду.
·Змініть режим уроку із включенням фізкультхвилинок.
·Дозвольте гіперактивній дитині через кожні 20 хвилин підводитись. Надайте такій дитині можливість швидко звертатися по допомогу в разі виникнення труднощів.
·Спрямовуйте енергію дитини в корисне русло, запропонувати дитині вимити дошку, роздати зошити тощо.
2. Створення позитивної мотивації на успіх:
·Частіше хваліть дитину.
·Уникайте завищених або занижених вимог до учня із СДУГ.
·Використовуйте на уроці елементи гри й змагання.
·Великі завдання розбивайте на окремі частини, контролюючи виконання кожної з них.
·Створюйте ситуації, у яких гіперактивна дитина може продемонструвати свої сильні сторони.
·Будуйте процес навчання на позитивних емоціях.
·Пам’ятайте: з дитиною потрібно домовитися, а не зламати її.
3. Корекція негативних форм поведінки:
·Сприяйте припиненню, зникненню агресії.
·Навчайте необхідних соціальних норм і навичок спілкування.
·Регулюйте взаємини дитини з однокласниками.
4. Регулювання очікувань:
·Пояснюйте батькам і оточуючим, що позитивні зміни відбуваються не одразу, а через деякий час.
·Пояснюйте батькам і оточуючим, що поліпшення стану дитини залежить від спокійного й поміркованого ставлення до неї.