A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Опорний заклад - Глухівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 Глухівської міської ради Сумської області

РЕКОМЕНДАЦІЇ ВЧИТЕЛЯМ З УСПІШНОЇ АДАПТАЦІЇ ПЕРШОКЛАСНИКІВ ДО  НАВЧАННЯ У ШКОЛІ

РЕКОМЕНДАЦІЇ ВЧИТЕЛЯМ З УСПІШНОЇ АДАПТАЦІЇ

ПЕРШОКЛАСНИКІВ ДО  НАВЧАННЯ У ШКОЛІ

1.           Враховуйте вікові особливості першокласників: рухову активність, переважання ігрового типу діяльності, недостатню сформованість вольової регуляції.

2.           Порівнюйте роботу учня лише з його по передніми роботами, а не з роботами інших.

3.           Уникайте критики учня при свідках, а також вживання слів «завжди», «ніколи».

2.           Хваліть учня за найменші досягнення.

3.           Дозволяйте учневі самостійно оцінювати свою поведінку та її наслідки.

4.           Створюйте ситуації успіху.

5.           Зменшуйте кількість заперечних слів та речень. Краще замінити їх на ствердні та позитивно спрямовані.

6.           Не наполягайте на відповідях біля дошки тих дітей, які виявляють тривожність. Краще об'єднуйте їх у групки, що працюватимуть разом.

7.           Для підтримання усних інструкцій використовуйте візуальну стимуляцію.

8.           Давайте учням можливість виплескувати енергію (фізкультхвилинки, ігри на перервах).

9.           Надавайте учням можливість висловлювані свої думки, підкреслюйте цінність почутого.

 

Рекомендації щодо ефективного подолання труднощів у навчанні п’ятикласників

1.           Перший місяць навчання дітей у 5 класі: не пишіть зауважень у щоденнику.

2.           Оцінюйте дитину позитивно.

3.           Більшість навчального матеріалу орієнтуйте на повторення.

4.           Дозуйте навчальне навантаження та обсяг домашнього завдання, а також знижуйте їх до мінімуму на вихідні дні.

Центральний напрям роботи в 5 класах – це орієнтація на вирішення завдань періоду дитинства з урахування попередніх рівнів розвитку учня.

 

Ознаки прояву дезадаптації у п’ятикласників

Труднощі в навчанні та поведінці

Р е к о м е н д а ц і ї

Необхідні доброзичливе ставлення, підтримка, підбадьорення в ситуаціях, що викликають сильну тривогу й хвилювання (при відповідях біля дошки, контрольних роботах, диктантах). Таких дітей краще не викликати відповідати перед усім класом, особливо на початку навчального року.

Проблеми в поведінці

1.         Гіперактивність, імпульсивність.

Головне в роботі з учнями – терпіння і наполегливість. Слід розвивати вміння доводити справу до кінця, діяти цілеспрямовано й планомірно, давати невеликі завдання й здійснювати поетапний контроль виконання, заохочувати бажану поведінку, спираючись на прагнення п’ятикласників «бути вольовою людиною». Батькам бажано зайняти дитину спортом, відвідуванням гуртків (моделювання, конструювання).

2.         Труднощі в контактах (погані взаємини з однолітками або відсутність друзів у класі)

Завдання учителя в роботі з «неприйнятими» - допомогти їм почуватися потрібними й бажаними в класі. Необхідно звернути увагу однокласників на успіхи цих дітей. На позакласних заходах таким учням слід давати можливість виявити себе з кращого боку.

3.         Агресивність, запальність, дратівливість.

Слід виявляти максимальну стриманість і терпимість щодо дітей, які мають подібні проблеми в поведінці, адже вони самі страждають від своєї упертості. У даному випадку завдання вчителя полягає в тому, щоб тактовно й послідовно навчити дитину самоконтролю та стриманості.

4.         Підвищена тривожність, сентиментальність, вразливість, схильність до хвилювань і переживань з будь-якого приводу.

Не потрібно акцентувати увагу дітей, які мають подібні проблеми на оцінках. Слід навіювати їм впевненість в успіху, частіше заохочувати, схвалювати, відзначати їх переваги.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень