A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Опорний заклад - Глухівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 Глухівської міської ради Сумської області

Режим дня дитини

Для школяра правильний режим дня — це основа міцного здоров’я, хорошої працездатності й настрою, який допоможе уникнути перевтоми та забезпечить відмінну успішність.  
При складанні режиму дня для школяра важливо правильно розподілити навантаження, чергуючи роботу та відпочинок, розумові й фізичні заняття, а також враховуючи звички, характер і стан здоров’я самої дитини.
  Наводимо  режим дня школяра, рекомендований дитячими психологами та гігієністами ( батьки самі можут відкоригувати враховуючи особливості своєї дитини):
7.00. Підйом.
7:00-7:30. Зарядка, умивання.
7:30-7: 45. Сніданок.
8:30-13:05. Заняття в школі.
13:30-14:00. Обід.
14: 00-15: 45. Рухливі ігри, прогулянки, проведення часу на свіжому повітрі.
15:45-16:00. Полудень.
16:00-18:00. Самопідготовка, виконання домашнього завдання.
18:00-19:00. Вільний час, відпочинок.
19:00-19:30. Вечеря.
19:30-20:00. Вільний час, робота по дому.
20:00-21:30. Вечірня прогулянка.
21:30-22:00. Підготовка до сну.
22:00. Сон.
 
Ранок
Розрахуйте, скільки часу потрібно вашій дитині, щоб спокійно й без зайвої метушні зібратися в школу і встигнути до початку занять. Це важливий момент правильного розпорядку дня. Як правило, вранці організм прокидається поступово, і поспіх в цей час створить непотрібний стрес. 
Ранкова зарядка — на ваш розсуд. Проте лікарі, психологи все ж таки наполегливо рекомендують, що свій день школяр повинен звикнути починати з ранкової гімнастики, комплекс вправ для якої підбирається з урахуванням його здоров'я. Її тривалість зазвичай не перевищує 10 хвилин, зміст – п'ять-сім вправ. Гімнастика допомагає дитині остаточно прокинутися, і вона легше включається в подальший навчальний процес. Ранкова гігієна
Розпорядок дня повинен включати гігієнічні водні процедури. Хороший душ швидко позбавить від сонливості. Душ можна замінити умиванням холодною водою.Сніданок
Невід’ємний пункт, яким ніяк не можна пожертвувати. Варто запам’ятати, що сніданок для дитини шкільного віку обов’язково повинен бути гарячим і досить ситним. Не менш важливий момент спокою під час поїдання їжі. 
Під час сніданку атмосфера повинна бути доброзичливою. Не всім дітям подобається снідати рано вранці, але сніданок — найважливіший прийом їжі за весь день, і з часом це стане звичкою.
Дорога до школи
Складаючи розпорядок дня для вашого школяра, необхідно врахувати, що шлях від дому до школи повинен являти собою нетривалу ранкову прогулянку. У тому випадку, коли дитину відвозять на машині, варто зупинитися в п’ятнадцяти хвилинах ходьби і подихати свіжим повітрям. Втім, в останньому випадку обов’язково повинні враховуватися погодні умови.Час шкільних занять
У цей пункт варто віднести обов’язкову присутність другого сніданку. Другий сніданок  (на великій перерві) дає дитині 15% від загальної потреби в ккал для успішного навчання в школі.Повернення додому
У даному випадку повернення додому також має перетворитися на приємну прогулянку. 
Друга половина дня
 Обід
В режимі харчування він займає центральне місце, уроки закінчуються в різний час тому і обід відповідно по поверненню зі школи, деякі учні обідають у школі. 
Більшість дітей відчувають сильну втому після занять, і їм необхідний повноцінний відпочинок. Хорошим виходом з такої ситуації може бути денний сон. Для учнів молодших класів це — необхідність. Для більш дорослих дітей, інший, не менш ефективний і корисний для здоров’я спосіб відновити сили — прогулянка на свіжому повітрі. Від обіду до вечері
Даний проміжок часу повинен включати в себе:
післяобідній сон;
часовий відрізок активних ігор;та допомоги по дому дорослим
полуденок;
підготовку домашнього завдання;
вечірній відпочинок.Підготовка домашнього завдання  
     Як наші діти готують уроки? Відповідь проста: або сидять за столом до глибокої ночі, намагаючись  “дійти до самої суті”, або вправно викачують реферати, або підставляють відповіді з ‘готових ДЗ’ , або–не роблять практично нічого тому , що відволікаються на телебачення, компютерні ігри, спілкування в соціальних мережах..
Який вихід з цієї ситуації? Правильно організувати процес, 
Є кілька правил, які допомагають ефективно використовувати час на приготування уроків.
Правило перше: не сідати за уроки відразу після приходу зі школи. Оптимальний час для засвоєння інформації — з 16:00 до 18:00. коли організм дитини переживає черговий біологічний сплеск активності.
На приготування домашніх уроків в режимі дня школярів молодших класів потрібно відвести 1 1/2-2 години, середніх класів - 2-3 години, старших класів 3-4 години. Якщо ж приготування домашніх завдань затягується, то навчальний матеріал погано засвоюється. 
Правило друге: не починати з самого складного. На складне  піде дуже багато часу, щось не вдається, дитина відчуває неуспіх, у неї зникає бажання працювати далі. Варто почати з найулюбленішого, з того, що точно вийде.Письмові роботи чергувати з усними.
Правило третє: працювати з перервами. Після 20-30 хвилин інтенсивної роботи учнів молодших класів потрібно зробити 10-хвилинну перерву. Можна включити музику і порухатися, з’їсти яблуко або випити соку. Старшокласники ж повинні робити перерву через 40-45 хвилин. Спроба виконати всі завдання через силу не дає ефекту.
Вечір
Вечір — час вечері та вільного проведення часу: відпочинок, хобі,допомога по дому, спілкування з друзями тощо.Для правильного розвитку дитини важлива фізична активність. Тривалість прогулянок, рухливих ігор та інших видів рухової активності повинна складати як мінімум 3-3,5 години в молодшому віці і 2,5 години у старшокласників. 
Сон.
Людині необхідно задовольняти відповідно віку потребу у сні, скорочення ж тривалості сну, як відомо, сприяє виснаженню нервової системи, ослабленню здоров’я. Школярі  стають  збудженими, знижується працездатність. Щоб забезпечити достатньо глибокий сон, необхідно привчати дитину лягати спати і вставати завжди в один і той же час- практикувати перед сном 20—30-хвилинні прогулянки на свіжому повітрі. Батьки повинні стежити за тим, щоб дитина лягала спати вчасно: час відходу до сну залежить від часу пробудження вранці. Оптимальний час — 21:00. у старших 22:00 Рекомендована тривалість сну становить: для учнів У 1-4 класів - 10- год., 5-9 класів -9- 9,5 годин, 10-11 класів - 8-9 годин.
Пам’ятайте: для школяра правильний режим — це те, що допоможе зберегти здоров’я організму, що розвивається, і зробити важливий крок до вміння організовувати не лише свій поточний день, а й усе життя.

 

Дата: від до Скинути

Дистанційне навчання та режим дня

Дистанційне навчання та режим дня Дистанційне навчання та режим дня Вступаючи до школи дистанційного навчання, багато дітей, а разом з ними, і батьки радіють тому, що не потрібно бути прив'язаним до певного графіку роботи. Немає необхідності в один і той же час вставати з ранку, їхати до школи, витрачати час на дорогу. Ти не прив'язаний до шкільного розкладу. Можна займатися у будь-який вільний час. Здавалося б, як добре не мати режиму. Але режим все ж таки має бути! Дуже скоро і діти, і батьки починають розуміти, що без розкладу, без певного режиму роботи навіть в дистанційному навчанні не обійтися. Головна і суттєва перевага онлайн-навчання має стати джерелом натхнення і сприяти гармонійному розвитку дитини, ураховуючи всі його індивідуальні здібності і вподобання. Щоб встигнути якісно виконати всі завдання і отримати від навчання задоволення, дитині потрібно створити зручний для себе режим дня. Як допомогти дитині правильно використати час? • Не відмовляйтеся від режиму дня і намагайтеся домогтися його виконання. По-перше, це дозволить вам стежити за часом. І не давати йому проходити марно. По-друге, будь-який режим привчає організм до певного робочого циклу. Це збільшує можливості при засвоєнні нового матеріалу, робить процес навчання більш комфортним, здоровим. • При складанні режиму дня враховуйте особливості свого організму і життєві цикли. Є такі поняття як біологічний годинник і біологічні ритми. Не варто їх ігнорувати. Біологічні ритми - біоритми (від грецького β?ος - bios, «життя» і ?υθμ?ς - rhythmos, «будь-який повторюється рух, ритм») – періодично повторювані зміни характеру і інтенсивності біологічних процесів та явищ. Наприклад, час перетравлення їжі становить приблизно 3-4 години, при порушенні цієї періодичності можуть виникати проблеми, що ведуть до захворювань шлунково-кишкового тракту, ожиріння тощо. Вчені вивчили особливості працездатності людини і встановили, що вона коливається у різних людей залежно від їх біологічного типу. Одних людей називають «сови», інших – «жайворонки», третіх – «голуби». 1. «Жайворонки» краще працюють і більш активні вранці. 2. «Сови» – у вечірні години. 3. «Голуби» не прив'язані до часу доби. Дуже часто людині важко зрозуміти жайворонок вона або сова, а його активність і працездатність залежить лише від звички прокидатися або лягати спати в певний час. У цьому випадку в його організмі спрацьовує біологічний годинник. Німецький лікар Хуфелянд, двісті років тому ще до відкриття хронобіології стверджував, що основну роль грає не час, коли людина лягає спати, а регулярність, тобто звичка лягати в один і той же час. Вона і забезпечує швидке засинання, якісний відпочинок, легке пробудження і хорошу денну активність. Біологічний годинник – здатність живих організмів орієнтуватися в часі, в основі якої лежить сувора періодичність фізико-хімічних процесів, що протікають в клітинах. Біологічний годинник можуть бути обумовлені і циклічними коливаннями геофізичних факторів (добова і сезонна періодичність електромагнітного поля Землі, сонячної і космічної радіації і ін.). Біологічний годинник дозволяють приводити фізіології, ритми у відповідність з ритмом навколишнього середовища і дають організмам можливість передбачити добові, сезонні та інші періодичні коливання освітленості, температури, припливів і ін. Наш біологічний годинник працює так: Від 1 до 5 години ночі. Людина спить, більшість наших органів працює в режимі економії сил. Працює активно тільки печінка, переробляючи необхідні організму речовини, видаляючи отрути. Це «велике очищення організму» необхідно йому для успішного функціонування. У людини в цей час низький тиск, рідкий пульс і повільне дихання. Від 6 до 8 години ранку. Тиск стає вище, пульс частішає. Організм вже прокинувся, хоча ми фактично можемо ще спати. Різко зростає імунітет. Людина відпочила. Від 9 до 12 години ранку. Активність підвищується. Серце розганяється на повну потужність. Це найкраща форма нашого організму. Ми активні, працездатні і сповнені ентузіазму. Нам, здається, під силу будь-яке завдання. Ловіть ці моменти. Вони найбільш продуктивні! Від 12 до 14 годин. Настає перший спад активності. Зменшується фізична і розумова працездатність. Відчувається втома, потрібен відпочинок. Це час самої низької активності в циклі. Реакції сповільнюються. Обід. Від 14 до 18 годин. Працездатність підвищується. Загострюються всі органи чуття. Робота йде з високою часткою активності. У цей час дуже ефективні фізичні види праці та тренування у спортсменів. Настає час занять і прогулянок на свіжому повітрі. Організм відчуває бажання більше рухатися. Зате психічна активність поступово знижується. Від 19 до 20 годин. Підвищується тиск. Виникає дратівливість через зниження стабільності психічного стану. Людина в цей час може бути нервовим, неврівноваженим. Зменшується мозковий кровообіг, може боліти голова. Від 21 до 22 години. Психічний стан рівний, а ось розумова працездатність підвищена. Цей період часу особливо хороший для учнів при запам'ятовуванні тексту. Так як пам'ять загострюється. Увечері можна відобразити багато, що не вдавалося днем. Від 22 до 24 годин. Знижується температура. Організм готується до відпочинку. Якщо ми лягли спати о 22 годині, то настає час для сновидінь. Наше тіло, наш мозок відпочивають.

19:27 09.11.2021

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень